Acasă » 2019 » Noiembrie » 20 » Obligații generale ale lucrătorilor pe șantier în domeniul securității și sănătății în muncă
22:25
Obligații generale ale lucrătorilor pe șantier în domeniul securității și sănătății în muncă

Obligații generale ale lucrătorilor pe șantier

în domeniul securității și sănătății în muncă

Lucrătorii angajaţi în desfăşurarea lucrării au îndatorirea obligatorie de a se îngriji atât de propria protecţie cât şi de cea a persoanelor care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile lor la locul de muncă.

Nici o persoană nu trebuie să intervină, intenţionat sau întâmplător, cu o utilizare necorespunzătoare a vreunui obiect (echipament, dispozitiv, etc.) prevăzut pentru securitatea şi sănătatea muncii.

Toţi angajaţii vor purta şi vor folosi echipamentul individual de protecţie corespunzător precum şi instrumentele de lucru în mod adecvat.

Angajaţii vor raporta orice accident sau pagubă produsă asupra proprietăţii sau echipamentului, şefului direct sau persoanei răspunzătoare în cauză. Toţi lucrătorii sunt încurajaţi să facă propuneri şefilor direcţi şi inspectorilor, referitoare la îmbunătăţirea securității muncii.

Responsabilităţi:

  • Să-şi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare ale acestora;
  • Să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale maşinilor, aparaturii, uneltelor, instalaţiilor tehnice şi clădirilor şi să utilizeze corect aceste dispozitive;
  • Să desfăşoare activitatea în aşa fel încât să nu expună la pericol de accidentare sau  îmbolnăvire profesională atât persoană proprie, cât şi pe celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  • Să comunice imediat angajatorului sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă care reprezintă un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
  • Să aducă la cunoştinţă conducătorului locului de muncă sau angajatorului, accidentele suferite de persoană proprie;
  • Să dea relaţii solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul securităţii şi sănătăţii muncii.
  • Să refuze întemeiat executarea unei sarcini de muncă dacă aceasta ar pune în pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională persoană şa sau a celorlalţi participanţi la procesul de producţie;
  • Să utilizeze corect echipamentul individual de protecţie acordat;
  • Să păstreze echipamentul individual de protecţie acordat în locul destinat pentru păstrare sau să îl înapoieze la magazie / conducătorului locului de muncă
  • Să coopereze cu angajatorul sau cu personalul desemnat cu atribuţii specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, atâta timp cât este necesar, pentru a da angajatorului posibilitatea să se asigure că toate condiţiile de muncă sunt corespunzătoare şi nu prezintă riscuri pentru securitate şi sănătate la locul de muncă.
  • Să coopereze cu angajatorul sau cu personalul desemnat cu atribuţii specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, atâta timp cât este necesar, pentru realizarea oricărei sarcini sau cerinţe impuse de autoritatea competenta pentru prevenirea accidentelor de muncă şi bolilor profesionale.

Să oprească lucrul imediat la apariţia unui pericol iminent de producere a unui accident de muncă şi să informeze imediat conducătorul locului de muncă.

 

Aboneazăte la noutățile ssmexpert.md și fii primul 

care află despre ofertele și evenimentele noastre! - Clik aici.

 

Distribuie conținutul acestei pagini prietenilor tăi !!!

 

 

 

 

Categorie: SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA (PROTECTIA MUNCII) | Vizualizări: 582 | Adăugat de: IonDarii | Tag-uri: instructiuni, riscuri, sanatate, codul muncii, stavila, registre, securitatea muncii, ssm, securitate, protectia muncii, fise ssm, serviciu extern ssm | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar